2021.01.18. - Piroska

Tippek a várandósság alatti hátfájás enyhítésére

Tippek a várandósság alatti hátfájás enyhítésére
Tippek a várandósság alatti hátfájás enyhítéséreA terhességi idején a hátfájás jellemző kísérő tünet. A kismamáknak körülbelül a fele szenved a terhesség egy-egy időszakában a hátfájástól. Ennek két fő oka van. A fájdalom egyik oka, hogy a fokozatosan növekvő pocak súlya egyre nagyobb megterhelést jelent az alsó hátizmoknak (a derekadnak), s hogy az egyensúlyi állapotot megtartsd, a vállaidat hátrahajlítva kompenzálod édes terhed súlyát. A másik, hogy a terhességi hormonok hatására megnyúlnak, lágyulnak az ínszalagok (különösen a medencéd körülieket, így is segítve kisbabádnak a születéskor).
Tippek, hogyan előzzük meg vagy csökkenthetjük a fájdalmat:

- Tornázz. Kérdezd meg az orvosodtól, milyen hasizom és hátizomgyakorlatokat végezhetsz és azt hányadik hétig teheted anélkül, hogy a babádnak vagy neked gondot okozna. Az úszás például kiváló megoldást jelenthet, nem csak enyhíti a fájdalmat, edzi az izmokat, de a víz egy időre meg is szabadítja a hátizmokat az extra terhességi súlytól. A kismamajóga akkor is élvezetes mozgásforma lehet a várandósság idején, ha addig nem sportoltál.
- A terhesség vége felé, az is fájdalmat okozhat amikor kisbabád számodra éppen kényelmetlen pózt vesz fel, és nyomja valamelyik ideget. Ilyenkor gyors segítséget hozhat, ha pár percre négykézlábra állsz.


- Viselj kényelmes cipőt, a túl magas sarkakat egy időre felejtsd el. A megfelelő cípőválasztás mellett a talpmasszázs is sokat segíthet.
- Tegyél egy párnát a derekad mögé, amikor ülsz.
- Tegyél valami forrót (pl. egy forró vizes-palack) vagy hideget (pl. egy zacskó fagyott borsó) a derekad mögé.
- Kérj meg valakit, hogy masszírozza meg a hátad.
- Aludj kemény matracon.
- Beszélj a bábáddal, és várandósságod második felében viselj kismamafűzőt.
- Mikor ülsz, próbáld meg nem keresztezni a lábaidat. Ez ugyanis súlyosbíthatja a hátfájást, és rontja a lábaid vérkeringését.
- Ha az oldaladon fekszel, és a térdeid közé párnát teszel, szintén csökkenti a hátfájást.