Adó 1% felajánlással a Bohócdoktorokért! Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18472273-1-06
A kísérleti bábu hasának megfelelõ területen olyan méretû, folyadékot tartalmazó tartály foglalt helyet, mint a 30. héten a terhes anyaméh. A bábu minden pontja nyomást, ütközést érzékelõ mûszerekkel volt tele.
A tanulmány során ismételten végeztek olyan közlekedési kísérletet, amikor a vezetõülésben elhelyezett bábu frontálisan ütközött valamilyen gépjármûvel, illetve olyan helyzetet is utánoztak, mintha a terhes asszony autójába rohant volna bele hátulról a másik kocsi.
Mindegyik ütközést megismételték úgy is, hogy a bábut olyan biztonsági öv védte, mint amilyen manapság bármelyik autó kötelezõ tartozéka.
A kísérletek egyértelmûen bizonyították, hogy a biztonsági öv mind frontális ütközés esetén, mind a kocsiba hátulról belerohanó másik autó ütését jelentõsen kivédi. A vezetõülésen helyet foglaló bábu hasának megfelelõ területen kialakuló nyomásnövekedés fele se volt annak a hirtelen nyomáskiugrásnak, mely biztonsági öv nélkül hatott az anyaméhnek megfelelõ golyóra.
Igen fontos különbség volt az is, hogy biztonság öv használata esetén a hasi nyomásnövekedés lényegesen késõbb kezdõdött, mint a nélkül. A kutatók számítása szerint a születendõ baba halálának esélye még nem túlságosan nagy sebességû ütközés esetén is átlag 60 százalék, ha a várandós asszony az ülésbe nincs bekötve, míg ezt a kockázatot a biztonsági öv a harmadára csökkenti.