2020.12.02. - Melinda, Vivien

Nem elõnyös a korai beiskolázás egy német felmérés szerint

Nem elõnyös a korai beiskolázás, épp ellenkezõleg: 13 százalékkal csökken annak az esélye, hogy azok a gyerekek, akik hatéves koruk elõtt kezdik az iskolát, gimnáziumba kerüljenek - derítették ki német kutatók.
A korán beiskolázott gyerekek hiába számolnak és írnak már ötévesen, érzelmileg és szociálisan éretlenebbek. Németországban ez a negyedik osztályt követõen gyakran oda vezet, hogy intellektuális képességeik ellenére rosszul ítélik meg õket, és szakiskolába íratják õket.

Ennek hátrányát évekig viselik - mondta Andrea Mühlenweg, a tanulmány szerzõje a Die Welt címû német lap internetes kiadása szerint (www.welt.de). A vizsgálat számára tízezer, 1993 és 1998 között beiskolázott német gyermek iskolai pályafutását értékelték ki.

A rosszul megítélt gyerekek késõbb behozzák hátrányukat, ugyanis a tizedik osztály elvégzése után általában átiratkoznak egy szakközépiskolába. Gimnáziumba azonban ritkán sikerül átjutni az eltérõ tantervek vagy a második idegen nyelv hiánya miatt - közölte Mühlenweg, a mannheimi Európai Gazdaságkutatási Központ munkatársa.

Tehát az érettségiig végül eljutnak a gyerekek, arról azonban keveset tudni, hogyan hat a túl korai beiskolázás a személyiség fejlõdésére - hangsúlyozta Mühlenweg. Amerikai kutatások azt sejtetik, hogy az érintetteknél gyakran jelentkezik a figyelemhiány-szindróma (ADS).