rss

  • Sportolni a várandósság alatt is lehet

  • Sportolni a várandósság alatt is lehetA várandóság alatti mozgással szemben az a leggyakoribb kifogás, hogy a kismamák félnek, nehogy a magzatuknak ártsanak a sporttal. A másik népszerű indok, hogy terhesség alatt „kettő helyett kell enni”, mozogni viszont nem kell. Pedig nagyon sokat segít a sport. A várandóság alatti elhízás elősegíti a terhességi magas vérnyomást és a cukorbetegséget. Az elhízott terheseknél gyakoribb a császármetszés és a szülési sérülések is, ezért nagyon ajánlott a sportolás. A terhesség legelején ugyanakkor csak akkor javasolt a mozgás, ha a kismama előtte is sportolt.

    Aki ezt nem tette meg, az csak a 14. héttől vágjon bele. Az orvos véleményét viszont mindenképp ki kell kérni előtte, ugyanis vannak veszélyes sportok is, amelyek tilos a várandósság alatt végezni.. Ezek közé tartozik a lovaglás, a síelés, a biciklizés, az aerobik vagy a testi kontakttal járó sportok.

    Heti háromszor 30 percnyi sport a terhesség alatt végig ajánlott, hisz a szülés is könnyebb azok számára, akik sportoltak a várandóság ideje alatt. Közvetlenül szülés után viszont nem javasolt a mozgás. Legkorábban hat hét után lehet visszatérni az edzőterembe.




    Forrás: www.hirado.hu


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Fiús család: tizenkettedjére is fiút szült egy michigani asszony

    Fiús család: tizenkettedjére is fiút szült egy michigani asszonyEgy michigani családban világra jött a tizenkettedik gyerek. Fiú lett - éppen úgy, mint tizenegy testvére. Jay és Kateri Schwandt bíztak benne, hogy ezúttal kislány jön világra, de nem így történt. A pár azt hitte, az új baba üdítő változatosságot hoz a fiúk hosszú sora után, különösen, mert Kateri, akit mindenki csak Terinek szólít, kilenc nappal túlhordta a magzatot. Eddigi terhességei során ilyet nem tapasztalt még. Ám a Grand Rapids-i kórház szülésznője azzal a hírrel lepte meg a várakozókat, hogy a tizenkettedik gyermek szintén fiú. Tucker 3520 grammal jött a világra.

  • A várandósság alatti mozgással elkerülhető a hátfájás

    A várandósság alatti mozgással elkerülhető a hátfájásEgy friss kutatás szerint, ha a kismama a terhessége alatt végig mozog és fitt marad, nem csak a plusz kilókat kerülheti el, de például a hátfájás is elkerülhető vele. Egy új kutatás megállapította, aki várandósan sem szeretne felesleges plusz kilókat magára szedni, annak nem elég napi fél óra edzés a futógépen, sokkal inkább arra kell törekednie, hogy terhessége alatt végig fizikailag aktív maradjon, ezzel ugyanis csökkenni fog a hátfájás és az álmatlanság, ellenben a kismama energikus és fitt marad.

  • A túlhordott terhesség

    A túlhordott terhességIgaz ugyan, hogy a szülés várt időpontjának meghatározása komoly szakmai számításokon alapszik, de mindent egybevetve mégiscsak becslésnek számít. Éppen ezért teljesen normális, ha a vártnál egy-két héttel korábban vagy később hozzuk világra a gyermeket. Ahhoz, hogy hivatalosan is túlhordott terhességről beszéljünk, a várt szülés időpontja után legalább két hétnek kell eltelnie. Ritka esetben ez összefügghet a placentát vagy a magzatot érintő problémákkal is. A szülés kezdetéig figyelni kell az esetleges komplikációkra utaló jelekre.

  • A terhesség alatti stressz a gyermeknél okoz később egészségügyi problémákat

    A terhesség alatti stressz a gyermeknél okoz később egészségügyi problémákatHa a kismamát terhessége alatt mindennapos stressz éri, később a gyermeknél egészségügyi problémák jelentkezhetnek, például légúti-, bőr- vagy emésztőrendszeri megbetegedések fordulhatnak elő a kicsinél. A Bázeli Egyetem kutatói folytattak ezzel kapcsolatos vizsgálatokat. A tudósok 75.000 várandós nőt vizsgáltak meg és a gyermekeik egészségügyi állapotát 10 éves korukig követték nyomon. Ha a stressz, a szorongás vagy a félelem fokozza az anya szívverését, rövid időn belül a magzat szívverése is felgyorsul.

  • A csecsemők megfelelő táplálása

    A csecsemők megfelelő táplálásaA táplálás célja a csecsemő- és gyermek egészséges növekedésének és fejlődésének biztosítása minőségileg és mennyiségileg az életkornak megfelelő táplálék biztosításával. Az optimális táplálás fontos szerepet játszik a megfelelő súlygyarapodásban, az immunrendszer érésében, a mozgás fejlődésében, az értelmi és érzelmi élet alakulásában. A csecsemőtáplálás módjai közül a legideálisabb a kizárólagos szoptatás, melyet a csecsemő 6 hónapos koráig mindenképpen folytatni kell. Elégtelen anyatej esetén csecsemőkorban tápszert kell adni.

  • Összefügghet a kisdedkori altatás a késõbbi tanulási zavarokkal

    Egy amerikai vizsgálat összefüggést vélt felfedezni a kisdedkorban végrehajtott mûtéti altatás és a késõbbi tanulási zavarok között. Ez az elsõ ilyen jellegû vizsgálat embereknél, és tovább nehezíti mind a szülõk, mind az orvosok számára a mûtét szükségességérõl való döntést. A cikk az Anesthesiology címû szaklapban jelent meg. A Mayo Klinika kutatói több mint ötezer, Olmstead megyében 1976 és 1982 között született gyerek esetében követték nyomon, hogy négy éves korukig hány mûtéten estek át, továbbá milyen eredményeket értek el olvasási, írási és matematikai teszteken általános iskolától középiskoláig.

  • Vigyázat élõsködõk!

    Meleg van, ilyenkor természetes, hogy a rekkenõ hõségben mindenki minél kevesebb ruhában szeretne otthon vagy a szabadba heverészni. Ez alól a gyermekek sem kivételek. De még mielõtt pelenkára és bugyira vetkõztetnénk csemetéinket, nem árt felkészült a várható kellemetlenségekre!

    A szúnyogok elsõsorban vízparton, de akár a lakásunkban is elõfordulhatnak. Csípése kisebb nagyobb bõrpirosodást, duzzanatot és viszketést eredményezhet. Szívása még felnõttként is kellemetlen, nemhogy gyermekként.

  • A kevés alvás növeli a gyerekek elhízási kockázatát

    Azok a négy évnél kisebb gyerekek, akik éjszakánként tíz óránál kevesebbet alszanak, kétszer nagyobb eséllyel lesznek túlsúlyosak vagy elhízottak öt év elteltével - állapította meg egy amerikai tanulmány.

    A Kalifornia Egyetem és a seattle-i Washington Egyetem kutató 1930, 13 év alatti gyereknél vizsgálták az alvás és a testsúly közti összefüggést. A gyerekek mindannyian részt vettek egy felmérésben 1997-ben, majd öt év elteltével 2002-ben is.

  • A fogantatástól számított első ezer nap a legmeghatározóbb az egészségben

    A fogantatástól számított első ezer nap a legmeghatározóbb az egészségbenMa Magyarországon három olyan betegségtípus van, amely a lakosság jelentős részének egészségét fenyegeti: az elhízás, a szív- és érrendszeri megbetegedések, valamint a cukorbetegség. Mindhárom betegség megelőzésében meghatározó jelentősége van a táplálkozásnak az élet első ezer napjában. Európában és az Egyesült Államokban jelenleg több mint 70 millió ember elhízott, ezen felül 163 millióan küzdenek túlsúllyal. Itthon még ennél is nagyobb a probléma: a túlsúly és az elhízás a teljes lakosság csaknem egyharmadát érinti.

  • A babamasszázs szabályai

    A babamasszázs számos egyéb elõnye mellett kiváló alkalom a babával való együttlétre és a szoros kapcsolat kialakítására. Egyes vizsgálatok szerint a masszázs serkentheti a koraszülöttek fejlõdését is.

    Majdnem mindegy melyik napszakban masszírozunk, csak közvetlenül etetés után ne, várjunk legalább háromnegyed órát. Figyeljünk a baba hangulatára. Ha nyugodtnak, elégedettnek tûnik, bizonyára élvezi a masszázst, ha viszont elfordítja a fejét vagy merev testtartást vesz fel, nem a legjobb idõben nyúltunk hozzá.

  • A várandósság elsõ tünetei és a terhességi teszt

    A legbiztosabb és leggyorsabb megoldás a terhesség tünetei elõtt is használható terhességi teszt elvégzése. A terhességi teszt megbízhatósága és az állapotosság elsõ jelei. A nem tervezett teherbeesés veszélye esetén a bizonytalanság az egyik legidegesítõbb dolog. Figyeljük a testünk minden rezzenését, próbáljuk megfejteni, hogy állapotosak vagyunk-e. A terhesség legismertebb jelei: gyengeség, fáradékonyság, szédülés, hányinger, hányás. De ha jól belegondolunk, ezeket a tüneteket az idegesség, a kétségek közti hánykolódás is okozhatja. A megoldás a terhességi teszt elvégzése.

  • Amit a terhességi magasvérnyomásról tudni kell

    Amit a terhességi magasvérnyomásról tudni kellA terhesség alatt olyan nőknél is jelentkezhet a magas vérnyomás, akiknek korábban nem voltak ilyen problémáik. A jól beállított gyógyszeres kezelés és a helyes életmód ugyanakkor megőrizheti a kismama és a baba egészségét. A terhességkorai szakaszában lezajló élettani változások célja a méhlepény megfelelő véráramlásának biztosítása. Az első 6 hónapban, vagyis az első és második trimeszterben a vérnyomás a jelentős értágulat miatt csökken (általában 115/75 Hgmm alatt marad), majd a harmadik trimeszterben emelkedni kezd, és eléri a terhesség előtti értéket.

  • Hasznos táplálkozási tanácsok kismamáknak

    Hasznos táplálkozási tanácsok kismamáknakA kismama táplálkozása nem csak a saját egészsége és jó közérzete miatt fontos, de a magzat fejlődése szempontjából is döntő jelentőségű. Mindazonáltal nem szükséges kettő helyett enni, így mindkettejük egészségét befolyásoló elhízás is elkerülhető. Általánosságban elmondható, hogy a várandósság alatt napi 300 kalóriával nő meg a kismama energiaigénye a korábbihoz képest. A nők gyakran nem figyelnek a rendszeres táplálkozásra. A kismamáknak a rosszulléttől függetlenül meg kell próbálkozniuk a kiegyensúlyozott és vitaminokban gazdag táplálkozással.

  • Ideális súlygyarapodás a várandósság alatt

    Ideális súlygyarapodás a várandósság alattA várandósság alatt felgyűlt kilók száma nagymértékben függ a kiinduló testsúlytól, a baba méretétől, a felszedett zsírpárnák és a mellek tömegétől, valamint a magzatvíz mennyiségétől is. Ha a hízásra hajlamos vagy. akkor orvosod vagy egy dietetikus segítségével közösen megbeszélhetitek, hogy mire kell odafigyelned a várandósság alatt. A terhesség alatti elhízás valós probléma, amely veszélyeztetheti a kismama és a baba egészségét egyaránt. Célszerű előre meghatározni egy napi optimális kalóriabevitelt – szigorúan a kismama állapota és a terhesség előtti testsúlya függvényében.

  • Kalcium fontossága a terhesség alatt

    A kismamák többsége nem tudja, hogy elegendõ mennyiségû kalcium kerül-e a szervezetébe? Sokuk egyszerûen nem szereti a tejet. Ennek ellenére fogyasztására mégis naponta szükségük lenne.

    Naponta legalább 50 százalékkal több kalciumra lenne szükségünk, vagyis legalább 1200 mg-ra. A kalcium igen fontos a terhesség szempontjából, de különösen a második és a harmadik trimeszterben, mert a születendõ gyermek csontjai és vérsejtjei ekkor alakulnak ki.