Ebben egy olyan program volt segítségükre, amely a betûk és beszédhangok összekapcsolását vizsgálja. A társítás általában az elsõ és a legfontosabb lépés az olvasás elsajátításának folyamatában - közölte a Zürichi Egyetem az osztrák televízió tudományos hírportálja szerint. A gyerekek legtöbbje már az iskola elõtt megtanul néhány betût, és elkezdi azokat beszédhangokhoz kapcsolni.
Adó 1% felajánlással a Bohócdoktorokért! Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18472273-1-06
Szinte mindegyik gyerek betûismerete gyarapodott - számoltak be eredményeikrõl a kutatók. Az ismeretanyag bõvülése szinte teljes mértékben független volt attól, hogy a gyermek családjában elõfordult-e diszlexia.
A kutatók a tanulási folyamat lezajlását agyi mérésekkel láthatóvá is tették. A látásközpont bizonyos területei a gyakorlás hatására kifejlesztették az írásra való szakosodást. Amikor a gyerekeknek írott szavakat mutattak fel, a szóban forgó agyterületek erõteljesebben reagáltak, mint szimbólumok esetén, annak ellenére, hogy a gyerekek a gyakorlás után sem tudtak még olvasni, csak betûzni. Az agynak csupán egy negyed másodpercre volt szüksége ahhoz, hogy a szavakat megkülönböztesse a jelképektõl - a folyamat tehát automatikusan megy végbe.