A bostoni Harvard Medical School (a Harvard Egyetem posztgraduális orvosi képzést nyújtó intézménye) kutatócsapata tett ilyen megállapítást a Journal of Neuroscience címû, egyesült államokbeli tudományos szakfolyóirat által közölt tanulmányában. E felfedezése egyúttal azt is sugallja, hogy a "zenei géniusz" inkább a kemény munka, a sok gyakorlás eredménye, mint veleszületett adottság.
Adó 1% felajánlással a Bohócdoktorokért! Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18472273-1-06
Kutatásukban hatéves gyerekekre összpontosítottak. Olyan gyerekeknek, akik korábban nem tanultak zenét, másfél évig zongoraleckéket kaptak. Mindegyik gyermek agyát megvizsgálták MRI (mágneses magrezonancia-képalkotáson alapuló)-készülékkel a tanfolyam elõtt és után.
A zeneórákra járó gyerekek agya másként alakult e másfél év alatt, mint a zenét nem tanuló egyívásúaké, nagyobb mértékben nõttek motorikus idegpályáik és hallóidegpályáik.
Schlaug szerint ez az elsõ tanulmány, amely kimutatja, hogy a zenét tanuló gyermekek agya másként fejlõdik, mint a nem tanulóké. Felnõttek esetében már korábban is bizonyították, hogy a zenével foglalkozók agya más, mint a zenétõl távol állóké, de gyerekkísérleteket most végeztek elõször - mondta.